امید بشر




پژوهشی در مسیحیت،  نگاهی دیگر


زمین بزودی بهشت میشود

در این دعای معروف که عیسی به شاگردانش آموخت ، امید بشر نهفته است . چگونه ؟ عیسی مسیح در این دعا اشاره کرد که پادشاهی خدا اراده اش را همان گونه که در آسمان است بر زمین نیز اجرا خواهد کرد و اراده خدا برای زمین اینست که زمین دوباره بهشت گردد . ( مکاشفه 21 : 1 تا 5 را بخوانید ) حال ببینیم پادشاهی خدا چیست و چگونه زمین بهشت خواهد شد ؟

حکومتی حقیقی

پادشاهی خدا حکومتی است حقیقی ، هر حکومتی ، سران ، قوانین و تابعینی دارد . آیا این امر برای پادشاهی خدا نیز صدق میکند ؟ در ادامه سه سئوال در این رابطه مطرح شده است . در این مورد به پاسخ کتاب مقدس توجه کنید :

سران حکومت  خدا چه کسانی هستند ؟

کتاب مقدس متی میگوید که خداوند خدا ، عیسی مسیح را پادشاه این حکومت مقرر کرده است . عیسی نیز به هدایت خداوند تعداد مشخصی از انسانها را از « هر قبیله و زبان و قوم و امت » تعیین کرده است تا با او از آسمان بر زمین سلطنت کنند .  ( مکاشفه 5 : 9 و 10 )

حکومت خدا چه قوانینی را برای تابعین خود مقرر کرده است ؟

برخی قوانین حکومت خدا تابعین را به کاری ترغیب میسازد . برای نمونه ؛ " خداوند خدای خود را به همه دل و تمامی نفس و تمامی فکر خود محبت نما . این است حکم اول و اعظم " و دوم مثل آن است یعنی " همسایه خود را مثل خودت محبت نما " ( متی 22 : 37 تا 39 ) قوانین دیگری نیز هستند که تابعین را از کاری منع میکنند . برای مثال ، کتاب مقدس به روشنی چنین می آموزد : « مگر نمیدانید که مردمان نادرست در پادشاهی خدا نصیبی نخواهند داشت ؟ خود را فریب ندهید . افراد شهوت ران ، بت پرست ، زناکاران ، لواط گران ، دزدان ، طمعکاران ، مستان ، ناسزاگویان و کلاهبرداران در پادشاهی خدا هیچ بهره ای نخواهند داشت . » ( کتاب اول قرنتیان 6 : 9 و 10 )

چه کسانی تابعین حکومت خدا می باشند ؟

عیسی مسیح تابعین حکومت خود را به میش هایی تشبیه میکند که به سخن شبان خود گوش میدهند . او میگوید : « آنها آواز مرا خواهند شنید و یک گله و یک شبان خواهند شد . » ( کتاب یوحنا 10 : 16 ) تابعین حکومت خدا فقط ادعای پیروی از شبان خود را نمیکند ، بلکه در عمل نیز از فرامین او اطاعت میکنند . عیسی گفت : « نه هر که مرا خداوند ، خطاب کند به پادشاهی آسمان راه یابد ، بلکه تنها آنکس که اراده پدر مرا که در آسمان است به جا آورد . » ( متی 7 : 21 )

بنابراین تابعین حکومت خدا از فرمان عیسی اطاعت کرده و به دیگران نیز این خبر خوش حکومت پادشاهی خدا را تعلیم میدهند .

آنانیکه زمین را به فساد و تباهی میکشند از بین میروند !

وضعیت کنونی جهان نشان میدهد که حکومت خدا به زودی وارد عمل خواهد شد تا تغییراتی اساسی بر زمین ایجاد کند . از کجا به این موضوع پی برده ایم ؟ دو هزار سال پیش عیسی به وقایعی اشاره کرد که وقوع آنها نشانه نزدیک شدن پادشاهی خداست . ( لوقا 21 : 31 ) بعد از این وقایع چه خواهد شد ؟ عیسی گفت : « در آن زمان چنان مصیبت عظیمی ظاهر میشود که از ابتدای عالم تا کنون نشده و نخواهد شد ! » ( متی 24 : 21 ) این مصیبت عظیم بدست انسانها صورت نمیگیرد ، بلکه خداوند متعال وارد عمل میشود تا کسانیکه زمین را به تباهی و فساد کشیده اند، از بین ببرد . « شریران که خودخواهانه زمین را به نابودی کشانده اند ریشه کن خواهند شد ، اما درستکارانی که با خدمتشان به خدا او را خوشنود میکنند ، در آن باقی خواهند ماند . » ( کتاب امثال 2 : آیات 21 و 22 )

کسانیکه میگویند همه چیز مثل گذشته است ، جنگ و مصیبت همیشه بوده سخت در اشتباهند !

توجه داشته باشید که کتاب مقدس میگوید زمین شروع جدیدی خواهد داشت که عیسی آنرا « دنیای جدید » نامیده است .  متی 19 : 28

از اینرو چه تغییراتی روی زمین صورت خواهد گرفت ؟ کتاب مزمور 46 : 9 میگوید : جنگها را در سراسر دنیا متوقف خواهد ساخت .

اشعیا نبی 35 : 1 می نویسد : بیابان و زمین خشک شادمان خواهد شد و صحرا به وجد آمده ، مثل گل سرخ خواهد شکفت .

اشعیا نبی 65 : 21 تا 23  از عمل دستهای خود تمتع خواهند برد . زحمت نخواهند کشید و اولاد به جهت اضطراب نخواهند زایید.

یوحنا 5 : 28 و 29 : ساعتی می آید که در آن جمیع کسانیکه در قبور می باشند آواز او را  خواهند شنید و بیرون خواهند آمد .

مکاشفه 21 : 4  خدا هر اشکی را از چشمان ایشان پاک خواهد کرد . و بعد از آن موت نخواهد بود و ماتم و ناله و درد دیگر رو نخواهد نمود .

دلایلی برای اعتماد به کتاب مقدس

آیا وعده های کتاب مقدس را باور دارید ؟ کتاب مقدس پیشگویی کرده است که بسیاری آنرا باور نخواهند داشت . در آنجا چنین آمده است : « در ایام آخر استهزا کنندگانی ظهور خواهند کرد . » آنان به پیروی از امیال خود خواهند گفت : « پس چه شد وعده آمدن او ؟

از زمانیکه پدران ما به خواب رفتند ، همه چیز همان گونه است که از بدو آفرینش بود ! » ( دوم پطرس 3 : 3 و 4 ) اما تمسخرکنندگان کاملا در اشتباهند . دلایل بسیاری وجود دارد که ما را از درست بودن وعده های کلام خدا مطمئین میسازد .

لطفا به چهار نمونه توجه کنید : 1 – خدا در گذشته نیز بر ضد شریران اقدام کرده است . طوفان زمان نوح را بخاطر می آورید ؟

2 – کلام خدا دقیقا وضعیت کنونی زمین را پیشگویی کرده بود .

3 – این گفته حقیقت ندارد که " همه چیز همان گونه است که از بدو آفرینش بود . " تباهی محیط زیست و زوال اجتماعی و اخلاقی امروز در تاریخ بشر بی سابقه است .

4 – بشارت ملکوت یا خبر خوش پادشاهی خدا که در گذشته پیشگویی شده بود و روسولان عیسی آغازگر آن بودند ، هم اکنون در سراسر دنیا ادامه دارد و چه بسا بسیاری به این خبر خوش پاسخ مثبت داده اند و این خود نشانی است از زمان آخر .

بله ، آینده ای فوق العاده در انتظار بشر است ، بزودی تمای زمین به بهشت تبدیل خواهد شد . آیا شما هم مایلید وارد بهشت شوید ؟ اگر جوابتان مثبت است با دعا و تشکر از خداوند متعال یهوه ، تقاضای ورود به این بهشت را در نام عیسی مسیح به طلبید . عیسی فرمود " به در بکوبید ، بشما داده خواهد شد . " پیروز باشید .
 


مسیحیان ایرانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی