پادشاهی خدا چیست ؟




کتاب مقدس در باره ملکوت خدا چه میگوید ؟

میلیونها مسیحی در جهان ، با دعایی که عیسی به شاگردانش آموخت آشنا هستند . این دعا که به دعای خداوند معروف است حاوی مفاهیم بسیار ژرفی است که بررسی آن درک ما را از تعالیم کتاب مقدس عمیق تر میکند .

عیسی در آغاز این دعا به شنوندگانش چنین آموخت : « ای پدر ما که در آسمانی ، نام تو مقدس باد . ملکوت تو بیاید ، اراده تو چنانکه در آسمان است ، بر زمین نیز کرده شود . » ( متی 6 : 9 تا 13 )

منظور عیسی مسیح از عبارت " ملکوت تو بیاید " چه بود ؟ ملکوت ، نوعی حکومت پادشاهی است که بنیانگذار آن خداوند یهوه ، می باشد . خداوند عیسی مسیح را بعنوان پادشاه این حکومت برگزیده است .

پادشاهی که مقامش بالاتر از همه پادشاهان و حکام دنیاست . بهمین دلیل کتاب مقدس او را پادشاه پادشاهان و سرور سروران خوانده است . ( اول تیموتاوس 6 : 15 ) او با قدرت عظیمی که در اختیار دارد میتواند بیش از هر حاکمی در راه رفاه انسانها قدم بردارد . حال باید ببینیم که مقر این حکومت در کجاست ؟

کتاب مقدس بما می آموزد ، پس از آنکه عیسی کشته شد ، رستاخیز یافت و اندکی بعد به آسمان عروج کرد . ( کتاب اعمال 2 : 33 ) آری ، مقر حکومت الهی در آسمان است به همین دلیل کتاب مقدس آنرا " ملکوت آسمانی " میخواند ( دوم تیموتاوس 4 : 18 )

این حکومت آسمانی بر مردمان روی زمین حکمرانی خواهد کرد . کتاب مکاشفه یوحنا چنین آشکار میکند : « ... سلطنت جهان از آن خداوند ما و مسیح او شد و تا ابدالاآباد حکمرانی خواهد کرد . » ( مکاشفه 11: 15 )

حال ، چرا عیسی بهترین پادشاهی است که میتوان تصور کرد ؟ زیرا او بر خلاف پادشاهان و حکمرانان دیگر هرگز نمی میرد . کتاب مقدس عیسی را با حاکمان دنیا مقایسه کرده ، میگوید که تنها او « غیر فانی » است لذا ، تمام اعمال خیری که عیسی برای انسانها انجام خواهد داد ابدی خواهد بود . از ابتدای کتاب مقدس عهد عتیق و از زبان اشعیا پیامبر خدای حق ، در باره عیسی چنین پیشگویی شده است : « روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت ، یعنی روح حکمت و فهم و روح مشورت و قوت و روح معرفت و ترس خداوند . و خوشی او در ترس خداوند خواهد بود و موافق روئت چشم خود داوری نخواهد کرد و بر وفق سمع گوش های خویش تنبیه نخواهد نمود ، بلکه مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین براستی حکم خواهد نمود . » ( اشعیا 11 : 2 تا 4 )

از این آیات بخوبی پی می بریم که عیسی با انصاف و دلسوزی بر مردم روی زمین حکمرانی خواهد کرد . آیا داشتن چنین پادشاه عادلی آرزوی دیرینه بشر نبوده است ؟
بنابراین دانستیم که ملکوت یا حکومت الهی چیست و پادشاه آن چه کسی است و میدانیم که آینده بشر، در دست این پادشاه است . پس چه خوب است بجای تبلیغات سیاسی در جهت بهزیستی تبلیغات آمدن ملکوت خدا را موعظه کنیم ، کسیکه توکل خود را به انسان داشته باشد زندگی بهتری نخواهد داشت ولی اگر کسیکه توکلش به خدای متعال باشد با سعادت خواهد شد .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

ناصره ، شهری واقعی