خداوند متعال یهوه ، قوم خود را ترک نخواهد نمود



خدا همواره  در طول تاریخ از قومش حمایت کرده و ایشان را در این ایام آخر تسلی داده است . چه در دورانی که اسرائیل قوم برگزیده او بود ولی بخاطر نافرمانی اسرائیل و رد کردن ایزد یکتا بعنوان تنها ناجی خود ، خداوند هم برگزیدیگان دیگری که تحت اطاعت پسر او یعنی عیسی مسیح به خداوند لبک گفتند ، به جهت نام خود انتخاب کرد. بیش از یک قرن است که هزاران هم ایمان مسیحی در سراسر دنیا بدلیل خدمت به خدا بعنوان قوم خداوند یهوه ، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و به زندان افتاده اند . تجربه این اشخاص نشان میدهد که خدای قادر مطلق یهوه ، خادمانش را طی زجر و آزار همواره تسلی میدهد .
برای مثال : یکی از برادران مسیحی بخاطر ایمانش به خدا و پسر او عیسی مسیح و خواندن کتاب مقدس در دوران جماهیر شوروی بمدت 23 سال محکوم به حبس شده بود . او حتی در زندان نشریات مسیحی را دریافت میکرد و بدین شکل تقویت و تسلی می یافت . او حتی در محیط زندان به زندانیان غیرمسیحی دیگر کلام خدا و مژده انجیل را میرساند و به این صورت آنها هم تقویت میشدند .
 او می گوید : « در تمام این سال ها آموختم که به خدای متعال یهوه اعتماد داشت باشم و قوت لازم را از او دریافت کنم . » در کتاب انجیل چنین می آموزیم : « و از آنجائیکه به خدا توکل و اعتماد کرده اید ، او نیز با قدرت عظیم خود ، شما را به سلامت به آسمان خواهد رسانید تا این ارث را دریافت کنید ، بله  در روز قیامت ، شما وارث حیات جاویدان خواهید شد . پس حال که چنین ارثی در پیش دارید ، واقعا شاد باشید حتی اگر لازم باشد در این دنیا برای مدتی سختی ها و زحماتی را متحمل گردید . » اول پطرس 1 : 5 و 6
در آینده با هر اتفاقی که روبرو شویم به جاست کلمات تسلی بخش مزمورنویس را همواره به یاد داشته باشیم که نوشت « یهوه ، قوم خود را رد نخواهد کرد . » مزمور 94 : 14 – درست است که هر یک از ما در هر شرایطی از زندگی به تسلی نیاز دارد ولی همچنین قادریم دیگران را تسلی دهیم .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی