گزارشی مهم در باره نژادهای گوناگون



ما در دنیایی زندگی می کنیم که بسیاری از مردم دنیا روحیه خودخواهی و نژادپرستی دارند با این همه بسیار دلگرم کننده است که بدانیم برخی ، همه انسانها را از هر نژادی که باشند دوست دارند . بهمین منظور کتاب مقدس مژده ای به همه انسانها میدهد و می گوید : « بیگانگان ، فلاحان و باغبانان شما خواهند بود و شما کاهنان خداوند نامیده خواهید شد .»  این گزارش از کتاب مقدس اشعیا 61 : 5 و 6 استخراج شده است  .

باید اذان کرد برخی از نژادها از واژه  « بیگانه یا خارجی » به منظور تحقیر استفاده می کنند تا مردم سرزمین دیگر را خوار سازند ، بخصوص وقتی اخبارهای گوناگونی پیرامون جنگها و بی عدالتی های کشورهای خاورمیانه درون خانه ها میرود مسلما خانواده ها این کشورهای در حال جنگ و مستبد را مشتی « وحشی » می انگارند که گویی تا کنون هیچ نشانی از انسانیت در خود نداشته اند .
چنین طرز فکری نشان بی حرمتی به اقوام دیگر است بعلاوه ، شخصی که چنین طرز تفکری را در خود پرورش داده و میدهد که از « واقعیت های مهم و از سیاست های غلط پشت پرده » بی خبر است نمیتواند دید مثبتی نسبت به بیگانگان داشته باشد .  کتاب مقدس از« نژادهای بشر » نام برده است بدین منظور که «  انسانها از نژادهای مختلف با هم برادرند  » برادران اغلب با هم متفاوتند اما چنین تفاوتی برادری آنان را از بین نمی برد !

ساکن هر کجا که باشیم ، خارجی ها یا بیگانگان در اطرافمان زندگی می کنند و مانند تمامی هستی زیبا و باشکوست که برادرمان در کنار ما زندگی می کنند . در دوران باستان هم وضعیت چنین بود . این موضوع در مورد اسرائیلیان باستان نیز صدق میکرد که با خداوند یهوه تحت شریعت ارتباطی ویژه داشتند . با آن که حق و حقوق بیگانگان محدود بود با این حال اسرائیلیان موظف بودند رفتاری محترمانه و منصفانه با آنان داشته باشند . این رفتاری است که ما امروزه باید در پیش گیریم . به هیچ وجه نباید تبعیض و تعصب میان مسیحیان حقیقی وجود داشته باشد چرا ؟

پطرس رسول گفت : « اکنون دریافتم که براستی خدا تبعیضی میام مردمان قائل نیست ؛ بلکه از هر قوم ، هر که از او بترسد و پارسایی را به عمل آورد مقبول او میگردد . » اعمال 10 : 34 و 35
حال نگاهی به مفهوم کلی آیه بالا می اندازیم تا درکی بهتر بیابیم . شما حتما خوانده اید هنگامیکه اولین جماعت مسیحی تحت روح القدس در سال 33 میلادی برقرار گردید اغلب افرادی که در این جماعت بودند از نژادهای مختلف بودند و هیچ کس بر دیگری برتری نداشت همه یک تن و برادر بودند . از این رو جماعت مسح شدگان بوجود آمد زیرا از روح القدس پر شدند ( اعمال 2 : 1 تا 12 ) و این جماعت مسح شدگان که همواره بر تعدادشان تا به امروز افزوده شده است جایگزین « قوم اسرائیل » شد و به ارتباطی ویژه با خداوند متعال یهوه دست یافت . بهمین خاطر جماعت مسیحی « اسرائیل خدا » نامیده شده است . ( غلاطیان 6 : 16 )

در این قوم جدید « یونانی یا یهودی ختنه شده یا ختنه نشده ، بربر یا سکایی ، غلام یا آزاد دیگر معنی ندارد بلکه « مسیح » همه چیز و در همه است ( کولسیان 3 : 11 ) بنابراین در جماعت مسیحی دیگر کسی بیگانه یا خارجی شمرده نمیشود . از طرفی دیگر شاید کسی به پیشگویی اشعیا باب 61 که در بالا آورده شده ، اشاره کند که این پیشگویی در جماعت مسیحی تحقق یافته است . ولی آیه 6 از باب 61 به کسانی اشاره می کند که « کاهنان خداوند » خواهند شد . اما آیه 5 به « بیگانگانی » اشاره میکند که به این « کاهنان » کمک و با آنان همکاری خواهند کرد .
دقت کنید که این « کاهنان خداوند » مسح شدگانی می باشند که در « رستاخیز یا قیام اول شرکت دارند » و در رده کاهنان خدا و مسیح خواهند ماند و با او هزار سال سلطنت خواهند کرد .( مکاشفه 20 : 6 ) ولی اکثر مسیحیان ، امید دارندکه تا ابد بر زمین زندگی کنند . ( یوحنا 10 : 16 و سپس برای درک بهتر از امید زندگی زمینی کتاب اشعیا 65 : 17 تا 25 همینطور مکاشفه 21 :1 تا 4 و دوم پطرس 3 : 13 را بخوانید . )

بنابراین دوستان گرامی مسیحیان حقیقی دیدگاه خداوند متعال یهوه را نسبت به قومهای مختلف دارند . آنان با آموختن این دیدگاه ذهنا و عاطفا قادر شده اند مرزهای نژادی را در هم شکنند . ایشان بجای آنکه نسبت به اقوام دیگر بی اعتماد ، بدگمان یا متنفر باشند آموخته اند که از دیدن انسانهای گوناگون و استعدادهای متنوع شاد شوند . و چه زیباست چنین دنیای برادری.
آیا شما دوست گرامی میخواهید وارد این دنیای نیکو شوید ؟ اگر جوابتان بله است حتما با ما با آدرس زیر تماس بگیرید تا ارتباط برادری برقرار گردد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی