نگاهی به روز 21 دسامبر 2012


به روز 21 دسامبر 2012  چگونه می نگرئید ؟
روزی که مطابق به تقویم « مایا » و بر اساس گفته های بسیاری ، تغیییراتی وسیع در سطح جهانی روی میداد. آن روز میتوانست برایتان پایان هرگونه ترس و هراس ، ناامیدی یا هیجان باشد . آیا این گفته تکرار یک پیشگویی نادرست دیگر از پایان دنیا نبود و یا نیست ؟ هنگامیکه کتاب مقدس را پژوهش می کنیم می بینیم که کتاب مقدس نیز به« پایان  این عصر » اشاره کرده است. شما در این خصوص چه نظری دارید ؟ ( انجیل متی 24 : 3 ) برخی می ترسند که زمین در آتش سوخته و نابود شود مانند عکس بالا و عده ای هم امیدوارند که پایان این جهان را به چشم خود ببینند . برای بسیاری از مردم اتفاق این امر بسیار هیجان انگیز است ولی اکثر مردم روی زمین در انهدام زمین خاکی و زیبای ما هیچگونه هیجانی نمی بینند و می ترسند که واقعا این اتفاق بیافتد ! زیرا بارها و بارها شنیده اند که پایان این دنیا نزدیک است ! آیا این نظرات خیال پردازی است یا واقعیت دارد؟

ممکن است نگاه کتاب مقدس در خصوص پایان این دنیا ( آخرزمان ) باعث تعجب همگان شود . این کتاب به دلایلی اشاره می کند که پایان این عصر نزدیک است ولی چگونه ؟ با هم نگاهی به کلام خدا می اندازیم تا ببینم واقعا منظور خدا از پایان دادن به این دنیا چیست که در کتابش برای پیشبرد دانش بشری به رشته تحریر در آمده است ؟

آیا زمین در آتش سوخته و نابود خواهد شد ؟
پاسخ کتاب مقدس : « خدا زمین را بر اساسش استوار کرده ، تا جنبش نخورد تا ابدآلاباد . » - مزمور 104 : 5
در این آیه خداوند میگوید که زمین زیبای ما نه با آتش و نه به طریق دیگری نابود خواهد شد بلکه استوار تا به ابد باقی خواهد ماند از طرفی هم  کلام خدا می آموزد که « زمین محل سکونت دائمی انسانهاست .» مزمور 37 : 29 همچنین در کتاب مزمور 115 : 16 و اشعیا 45 : 18 می خوانیم که خداوند به مردم صالح و نیکو وعده داده است که وارث زمین خواهند بود و در آن تا به ابد زندگی خواهند کرد . بنابراین وقتی خداوند متعال قولی را میدهد هیچوقت زیر قولش نمی زند و همیشه به وعده هایش عمل کرده است . خداوند از دروغ و جهل و خرافات بدور است . او خدای مقدس است .

دقت کنید که خدا پس از آفرینش زمین ، آنرا « بسیار نیکو » خواند و هنوز هم چنین دیدی دارد ( کتاب پیدایش 1 : 31 ) خدا بعنوان صاحب زمین می طلبد که بندگانش از زمین او محافظت کنند نه اینکه آنرا به تباهی بکشانند . پس خدایی که اینقدر به آفرینش خود احترام می گذارد مسلما نمی خواهد آنرا به هر طریقی نابود کند و یا دیگران آنرا نابود کنند ، بهمین دلیل وعده داده است که « کسانی که  زمین را به نابودی کشانده اند ، نابود خواهند گردید . » - مکاشفه 11 : 18

حال در انجیل دوم پطرس 3 : 7 که گفته شده است : « آسمانها و زمین کنونی برای آتش ذخیره شده است . » را چگونه بررسی می کنید ؟ آیا این موضوع با وجود توضیحات بالا از کلام خدا ، بدان معناست که آسمان و زمین در آتش سوخته خواهد شد ؟ ما نباید فراموش کنیم که واژه های « آسمان ها » و « زمین » همچنین « آتش » در کتاب مقدس مفهومی سمبولیک دارند . برای نمونه ، در کتاب مزمور 66 : 4 گفته شده است : « تمامی زمین تو را پرستش خواهند کرد. » در اینجا واژه « زمین » بمردم روی زمین اشاره می کند .   
از مضمون دوم پطرس 3 : 7 میتوان پی برد که آسمانها ، زمین و آتش مفهومی سمبولیک دارند . در آیات 5 و 6 همین فصل از دوم پطرس به طوفان نوح اشاره میشود . همانطوریکه میدانید دنیای روزگار نوح ، کلا نابود شد ولی کره زمین تا به امروز پابرجا باقی مانده است . پس « زمین » در این آیات به « جامعه شریر » آن زمان اشاره دارد که از صحنه روزگار محو شد. همچنین  اشاره به « آسمانها » به حکومت هایی اشاره می کند که بر جامعه آن زمان حکمرانی میکردند . ( پیدایش 6 : 11 ) به همین صورت در انجیل دوم پطرس 3 : 7 پیشگویی شده است که « جامعه شریر و حکومت های فاسد آن برای ابد از بین خواهند رفت .»

به هنگام پایان این عصر چه چیزی رخ خواهد داد ؟
پاسخ کتاب مقدس : « دنیا و هوسهای آن گذراست ، اما آنکه خواست خدا را به جا آورد تا ابد باقی میماند» – اول یوحنا 2 : 17 در این آیه « دنیا » نه کره زمین بلکه به انسانهایی اشاره دارد که بر روی آن زندگی می کنند و نمی خواهند هماهنگ با اراده خدا رفتار کنند . همانطوریکه یک جراح غده ای سرطانی را از بدن بیمارش بیرون می آورد تا او شفا یابد ، خدا نیز میخواهد شریران را از روی زمین بیرون آورد  تا محیطی آرام و دل بخش برای درستکاران فراهم شود بهمین خاطر است که تاکنون منتظر مانده تا شاید شریران دست از شرارت خود  بردارند و بدرستکاری روی آورند . زیرا خدا از مرگ کسی مسرور نمیشود بلکه دلگیر. از این جهت پایان این دنیا امری خوشایند و مطلوب برای صالحان است نه ترس و وحشت .

عیسی مسیح این دوران را « جهان نوین » خواند . در این جهان نوین ( لوقا 18 : 30 )، عیسی انسانها را به وضعیتی باز خواهد گرداند که خدا در ابتدا برای بشر در نظر داشت . ( متی 19 : 28 ) در طی آن زمان از موهبات زیر برخوردار خواهیم شد :

رفاه و آسایش و امنیت  برای همه مردم – اشعیا 35 : 1 و میکاه 4 : 4
تلاش و فعالیت های مفید و رضایت بخش – اشعیا 65 : 21 تا 23
شفای بیماران – اشعیا 33 : 24
پیری و کهولت از بین خواهد رفت – ایوب 33 : 25
رستاخیز مردگان – انجیل یوحنا 5 : 28 و 29

این نمونه های اندک  داستان و یا امید دادن بیهوده  نیست بلکه واقعیت هایی هستند که کلام خدا « که هرگز نمیتواند دروغ بگوید » برای ما و نسل های آینده داده است تا افرادی که « خواست خدا را بجا می آورند » از پایان این دنیا واهمه ای نداشته باشند ، بلکه با اشتیاق تمام در انتظار آن باشند .

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی