آینده ادیان و مذاهب


آینده ادیان چه خواهد شد ؟

چه بر سر مردمان بخاطر ایمان و سیاستشان می آید

و مقصر این جنگها که شکل مذهبی به آن میدهد چه کسی است ؟

در هر دین و مذهبی، انسانهایی با ایمان و صادق دل و بدور از جنجال وجود دارند . خداوند مهربان به این انسانها  توجه دارد و به فکر آنان است . اما برخی از مردم متاسفانه به نام دین ، مرتکب اعمال شرورانه و بسیار زشت شده اند . در گذشته ، رهبران مذهبی و بقول خودشان روحانیون ، حتی مخالفان خود را شکنجه و عذاب میدادند و آنان را به نحوی از سر راه برمیداشتند . امروزه نیز وضع چنین است .

 طبق گزارشات رسانه های گروهی ، برخی از رهبران مذهبی مردم را بنام دین به تروریسم تشویق می کنند و از جنگها حمایت کرده حتی در توسعه  آن بخاطر حفظ قدرت و پول ، کوشش می کنند . همچنین این رهبران فاسد در سوءاستفاده از کودکان سهیم هستند . کتاب مقدس متی 24 : 11 و 12 چنین می گوید : پیامبران دروغین زیادی برخاسته ، بسیاری را گمراه خواهند کرد . در نتیجه افزونی شرارت ، محبت بسیاری به سردی خواهد گرائید . این واقعیتی است که در دنیای اطراف خودمان بوضوح مشاهده می کنیم .

به خاطر بسپارید که  در کتاب مقدس به دو دین اشاره شده است . دین دروغین ( کاذب ) و دین حقیقی . دین دروغین حقیقت را در باره خدا ترویج نمیدهد  و نمی گوید که آینده بشر چه خواهد بود و  مردم را بنام خدای خود به جنگ و ستیز میکشاند ، آنان به عشرت و مقام و پول بیشتر از ایمان به خدا علاقه دارند . به دین حقیقی پرخاش می کند و ایمانداران دین حقیقی را با عناوین گوناگون به زندانها می اندازد . زیرا ایمانداران دین حقیقی اعمال زشت و شریر این رهبران دین دروغین را برملا می کنند . ولی دین حقیقی نام خدای متعال یهوه ، را برای بشرامروزی بشارت میدهد تا این نام مبارک بر همه آشکار گردد تا بدانند تو ای خدای واحد حقیقی بر همه چیز متعال هستی و هیچ خدایی با تو شریک نیست .

طبق گزارش انجیل اول تیموتاوس 2 : 5 چنین می آموزیم : زیرا تنها یک خدا هست و بین خدا و آدمیان نیز تنها یک واسطه وجود دارد ، یعنی آن انسان که مسیح و عیسی است . خداوند نمی خواهد که مردم فریب ادیانی را بخورند که ادعای خداپرستی می کنند ، اما حقیقت را در مورد او تعلیم نمیدهند . در واقع پیروان چنین ادیانی دوستداران دنیایی هستند که شیطان بر آن تسلط دارد . کتاب مقدس ادیانی را توصیف می کند که بجای وفاداری و پای بندی به خدای متعال به حکومت های بشری پایبندند ؛ کلام خدا این ادیان را به " زنی روسپی " تشبیه میکند که هر روزش را در بغل دیگری می گذراند . این واقعیت  در دنیای امروز براحتی دیده میشود .

با این حال ، آیا جای امیدی برای آینده بشر وجود دارد ؟ مسلما ، طبق گزارش کتاب مقدس در آینده بسیار نزدیک خداوند بر ادیان دروغین داوری خواهد کرد همانطوریکه در طول تاریخ این موضوع را نشان داده است و کتب تاریخی موارد غریبی را به انتشار درآورده و موجود است . مطمئنا که این خبر خوشی است که ادیان دروغین را می آزارد. کلام خدا می گوید ، در آن زمان تمامی مردم از ظلم و ستم رها خواهند شد و ادیان دروغین دیگر هیچ گاه انسانها را گمراه نخواهند کرد و در میان آنان تفرقه نخواهند انداخت . همه در پرستش خدای واقعی " یهوه " تنها خدای حقیقی متحد خواهند بود  ( مکاشفه 21 : 3 و 4 )

بنابراین ، ای مردم صادق دل از میان ادیان دروغین که خود شما هم شاهد بر اعمال ننگین و کذب آنان هستید خارج شوید و توکل به خدایی کنید که حقیقت را در باره این ادیان کاذب آشکار می کند او می گوید که آنان شیطانی هستند و نابود خواهند شد . روزگار آنان بهمراه خدای خود شیطان ، تمام میشود . به خدای حق یهوه ، توکل داشته باشید و در راه او قدم گذارید و بنام نخست زاده او طلب قدرت کنید تا سختی های زندگیتان سبک گردد و دوستی خود را از هم اکنون با خداوند متعال شروع نمائید تا وارد " خانواده " جدید و پرمحبت او شوید تا فیض و محبت او نیز بر شما سایه افکند .

در خاتمه  آیاتی که از دهان عیسی مسیح  برای قوت قلب ما گفته شده چنین می آموزد : آمین ، بشما می گویم ، کسی نیست که به خاطر من و بخاطر انجیل ، خانه یا برادر یا خواهران یا مادر یا پدر یا  فرزندان یا املاک خود را ترک کرده باشد و در این عصر صد برابر بیشتر خانه ها و برادران و خواهران و مادران و فرزندان و املاک و همراه آن ، آزارها بدست نیاورد ، و در عصر آینده نیز از حیات جاویدان بهره مند نگردد . ( مرقس 10 : 29 و 30 )  

   

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی