ارثی حقیقی
اگر در نامه ای بشما ابلاغ شود ارثی در انتظار شماست ، مواظب باشید گول نخورید زیرا ممکن است حیله ای در کار باشد .
این هشدار را بخش بررسی پست ایالات متحده در وبسایت خود داده است . اما به چه دلیل ؟ زیرا هزاران نفر نامه ای به این مضمون که یکی از اقوام شما فوت کرده ارثی را برای شما به جا گذاشته است ، دریافت کرده بودند . در نتیجه بسیاری هزینه 30 دلار را برای دریافت گزارشی در رابطه با این ارث ارسال کردند متاسفانه همه آنان کاملا مایوس شدند . زیرا گزارش مشابهی را دریافت کردند که نشان میداد هیچیک از آنها نمیتواند ارث را صاحب شود.
میل انسان به دریافت ارث باعث شده است که از آنها سوءاستفاده شود . اما چنین گرایشی خطا نیست . حتی کتاب مقدس با نشانه تأیید در باره کسانیکه ارثی را به جا میگذارند چنین میگوید :
مرد صالح پسران پسران را ارث خواهد داد . ( کتاب امثال 13 : 22 ) عیسی مسیح نیز هنگام موعظه معروف خود بر روی کوه ؛ به این موضوع که میلیونها نفر با آن آشنا هستند اشاره کرد:
خوشا به حال حلیمان ، زیرا ایشان وارث زمین خواهند شد . ( متی 5 : 5 ) سخنان عیسی آنچه را که داود پادشاه در گذشته به الهام خدا نگاشته بود به یاد ما می آورد : حلیمان وارث زمین خواهند شد و از فراوانی سلامتی متلذذ خواهند گردید . ( مزموز 37 : 11 )
حقیقتا که به ارث بردن زمین امید زیبایی است ! ولی ، آیا میتوان مطمئن بود که حیله ای در کار نیست ؟ بلی از آنجائیکه زمین بخشی از آفرینش خداوند متعال یهوه ؛ می باشد وی حق دارد به هر کس که بخواهد آنرا به میراث دهد . خداوند در سخنانیکه به داود پادشاه الهام کرد این وعده را به عیسی مسیح داد :
از من درخواست کن و امت ها را به میراث تو خواهم داد و اقصای زمین را ملک تو خواهم گردانید . ( مزمور 2 : 8 ) با آگاهی از این موضوع پولس رسول توضیح داد ، عیسی کسی است که خدا او را وارث جمیع موجودات قرار داده است . ( عبرانیان 1 : 2 ) بنابراین ، وقتی که عیسی گفت ،، حلیمان وارث زمین خواهند شد . ،، میتوان مطمئین بود که وعده وی صادقانه بوده است زیرا که قدرت برآوردن و حفاظت آنرا دارد .،،
حال این سئوال مطرح میشود ! چگونه این وعده تحقق خواهد یافت ؟ امروزه به هر جائیکه می نگریم به نظر می آید که اشخاص مغرور و ستیزه جو بسیار موفق هستند و هر چه بخواهند بدست می آورند . پس چه چیزی برای حلیمان باقی می ماند ؟ بعلاوه اینکه زمین با مشکل آلودگی هوا و طبیعت روبروست و منابع طبیعی آن به علت عدم دوراندیشی و سوءاستفاده رو به نابودی است . با توجه به این موضوع ، آیا چنین زمینی ارزش به ارث رسیدن را دارد ؟ برای پاسخ به این پرسش بجا از شما دعوت میکنم مقاله بعدی را حتما بخوانید . که میگوید : وارثان زمین چه کسانی خواهند بود . سئوالات خود را به آدرس زیر ارسال دارید .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی