وجدان شما همیشه پاک باشد !

درسهایی از فرهنگ مسیحی
متاسفانه بسیاری از مردم دنیا به خواهش های نفسانی خویش بیشتر از معیارهای الهی توجه دارند . به همین دلیل است که بسیاری با وجود موهبت وجدان دست به اعمال نادرست و ناشایست می زنند . از این رو دچار انواع بیماریهای عاطفی و روحی میشوند . قطعا ما مسیحیان ایماندار نمی خواهیم که خواهشهای نفسانی مان وجدانمان را تحت تأثیر قرار دهد . بلکه میخواهیم به ندای وجدانمان که با کلام خدا تربیت شده گوش دهیم .
همزمان تلاش می کنیم که به وجدان برادران و خواهران مسیحی مان نیز احترام بگذاریم و از هر گونه عملی که موجب لغزش آنان شود پرهیز کنیم . ولی به وجدان هم کیشان خود بی قید باشیم ، این آیه  چنین هشدار میدهد : و به این ترتیب شما نسبت به برادران خود گناه می کنید و وجدان ضعیف آنها را جریحه دار میسازید . و از این بدتر ، نسبت به خود مسیح هم گناه میکنید . »  ( اول قرنتیان 8 : 12 )
پس کسیکه فیض خدا را دریافت داشته و در کارهای خدا سهیم هست نمی گذارد این فیض عظیم در زندگیش بی اثر بماند . ما نمی خواهیم به هیچ وجه باعث لغزش کسی بشویم مبادا نقصی در خدمت ما پیدا شود . بلکه میخواهیم با هر کاری که انجام میدهیم نشان دهیم که خادمان حقیقی خدای متعال هستیم ، با تمام سختی ها ، زحمات و دشواریهای زندگی .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی