یافتن امنیت در دنیای پر خطر




بحثی پیرامون اتفاقات خطرناک دنیا
سرگردان بودن در منطقه ای مین گذاری شده ، احتمالا مرگبار است . لیکن ، اگر نقشه ای در دست باشد که محل مین ها را مشخص کند ، آیا احتمال مرگ کمتر نخواهد بود ؟ مسلما ، علاوه بر آن تصور کنید که آموزش دیده اید تا انواع و اشکال گوناگون مین ها را شناسایی کنید . واضح است که این دانش ، مقدار قابل ملاحظه ای از خطر معلول شدن و حتی مرگ میکاهد .

حال کتاب مقدس را میتوان به آن نقشه همراه با دانش شناسایی مین ها ، تشبیه کرد . برای اجتناب از خطر و مقابله با مشکلات زندگی هیچ حکمتی یارای برابری با حکمت کتاب مقدس را ندارد . لطفا به کتاب امثال یکی ازچند کتب کتاب مقدس توجه کنید در آنجا میگوید : حکمت جزو وجود تو خواهد شد و دانش به تو لذت خواهد بخشید بصیرت و فهم تو ، از تو محافظت خواهد کرد. کتاب امثال 2 : 10 و 11 – سرچشمه حکمت و فطانت یاد شده در این آیه ، از انسان نیست بلکه از خداوند است . ،، اما هر که حکمت الهی را بشنود در امنیت ساکن خواهد بود و از ترس بلا مستریح خواهد ماند ،، ( کتاب امثال 1 : 33 ) حال مشاهده کنید که چگونه کتاب مقدس به آسایش ما افزوده ، ما را یاری میدهد تا از مسائل و مشکلات دوری کنیم .
جلوگیری از حوادث مرگبار – گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرد که تلفات سالیانه حوادث رانندگی در سرتاسر دنیا به حدود 1171000 نفر بالغ میشود . این حوادث نزدیک به چهل میلیون زخمی از خود به جای میگذارد که کمی بیش از هشت میلیون نفر از آنها دچار معلولیتهای درازمدت میشوند . اگر چه هنگام رانندگی نمیتوان کاملا از خطر در امان بود ، ولی با پیروی از قوانین رانندگی ، میتوان بر ضریب ایمنی خود به مقدار قابل ملاحظه ای افزود .

باید به زندگی احترام گذاشت ، حرمت زندگی ما را بر آن میدارد تا با جدیت تمام و تا حد ممکن ، مسائل ایمنی را چه در منزل ، محل کار و کسب ، اتوموبیلمان در نظر بگیریم . مراعات اصول ساده ایمنی در زندگی روزمره مسیحیان اولیه بسیار قابل اهمیت بود . آنان آموخته بودند که قوانین خدا مانند صخره ای مستحکم حافظ آنان است . امروزه هم قوانین خدا حافظ  بشریت است بشرط آنکه از این قوانین ساده بطور صحیح پیروی نمود . سوءاستفاده از قوانین الهی خدا را خشنود نمی کند .

  سیاست های مرگبار – در گزارشات روزمره میخوانیم که در جوامع گوناگون سیاست های غلط و سیاست های خودخواهانه باعث مرگ بسیاری میشوند بخصوص اگر این سیاست ها با مذهب آمیخته شده باشند . بر همه کس آشکار است اگر مذاهب با سیاست آمیخته شوند ،توهم  و سرگردانی ، دروغ و تظاهر، بروز می کنند . اینگونه حکومتها به هیچ عنوان نمی توانند جوابگوی نیازهای مردم کشورشان باشند و هنگامیکه با اعتراض مردم روبرو میشوند دست به خشونت می زنند و از این رو تصور می کنند که خدا را خشنود می کنند . نمونه های مختلف اینگونه حکومت ها را میتوان در خاورمیانه یافت . بنابراین امنیت را در کجای این کره خاکی میتوان یافت ؟

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی