نگاهی در باره مسایل جنسی و توصیه های موثر!


گزارشی مفید :
بحث مورد نظر در مورد امور جنسی صریح تر و علنی تر از زمان نسل های پیشین شده است . رفتارهای جنسی نیز تغییر یافته اند و جوانان بیش از پیش از سنین پائین حتی در سنین نوجوانی دست به آمیزش جنسی می زنند . میلیونها زوج ، که شامل بسیاری از افراد جوان و میانسال حتی بازنشستگان از کار نیز میشود ، رابطه جنسی نیز دیده می شود بدون آنکه زوجین با هم ازدواج کرده باشند .
در میان متاهل ها بسیاری به آمیزش جنسی گروهی ، تعویض همسرانشان با یکدیگر یا « ازدواج آزاد » یا ازدواجهای موقت چند زنی « صیغه » و از این قبیل موارد ، که در آن هر دو طرف توافق می کنند تا با دیگران رابطه جنسی داشته باشند و آنرا امری آزاد و مدرن نیز میدانند .
در این زمینه توصیه های مختلفی از منابع گوناگونی ارائه میشود تا آنچه که امروز مردم پسند و شایع است توسط بسیاری از پزشکان ، مشاوران خانواده ، روحانیون ، تشویق و یا حداقل پذیرفته شود . بعضی مردم عقاید خود را از کتابهای « چه باید کرد » و مقاله های مجلات می گیرند . طرز تفکر بعضی دیگر با کلاسهای مربوط به امور جنسی در مدارس شکل می گیرد . در حالیکه بعضی دیگر عقاید خود را از رمانهای فیلمها و نمایشهای تلویزیونی که روابط جنسی را بی پرده به نمایش می گذارند ، دریافت می کنند .
همانطوریکه اغلب افراد می دانند ، کتاب مقدس نیز در این مورد بحث می کند . در حال حاضر ، بسیاری اشخاص از معیارهای کتاب مقدس دوری می کنند و فکر می کنند که این معیارها زیاده از حد دست و پا گیر ، هستند . ولی آیا چنین تصوری درست است ؟ یا اینکه بکار بردن پندهای کتاب مقدس در واقع شخص را در مقابل دلشکستگی ، پریشانی و شکست ها محافظت میکند و رسیدن به سعادت بیشتر را ممکن میسازد ؟
رابطه جنسی قبل از ازدواج – چرا نه ؟  تمایل و توانایی جنسی معمولا در سالهای نوجوانی بیدار شده و رشد می کنند . به این ترتیب در طول تاریخ بسیاری از جوانان پیش از ازدواج دست به آمیزش جنسی زده اند . ولی در طی سالهای اخیر رابطه جنسی پیش از ازدواج بطور فزاینده ای عادی شده است و در بعضی مناطق بصورت شیوه معمول در آمده است . چرا ؟ یک دلیل  افزایش رابطه جنسی پیش از ازدواج ، تبلیغاتی است که در فیلمها و رمانهای پرفروش امور جنسی میشود . در اغلب فیلمهای تبلیغاتی از زن نیمه عریان بعنوان نمای سکسی محصول ، استفاده میشود . از این رو روحیه جوانان دختر و پسر تحت تأثیر قرار میگیرد و کنجکاو میشوند که آنرا تجربه کنند . این امر به نوبه خود فشاری هم از جانب دوستان پدید می آورد که باعث میشود بر کنجکاوی جوانان بیفزاید تا با رابطه جنسی پیش از ازدواج موافقت کنند .
از آنجائیکه رابطه جنسی پیش از ازدواج و بدون ازدواج در همه جا گسترش پیدا کرده است ، بسیاری از روحانیون هم می گویند که این کار تا موقعیکه دوطرف « یکدیگر را دوست داشته باشند » مجاز است . بنابراین ، افراد ازدواج نکرده بیش از پیش با این پرسش روبرو میشوند که « چرا نباید رابطه جنسی داشت » بخصوص که امروزه روشهای موثر جلوگیری از بارداری چه به لحاظ دارویی و چه به لحاظ تکنیک پزشکی ، استفاده میشود ؟  

دکتر سائول کپل ، نویسنده مقالات پزشکی دلایل دیگری را که باعث رابطه جنسی پیش از ازدواج میشوند مطرح کرده و مشاهداتی در مورد اثرات آن انجام داده است . او در گزارش خود چنین میگوید : رابطه جنسی بعنوان وسیله ای برای سرکشی از والدین بکار گرفته میشود . از آن برای جلب توجه ، یا شکلی از « فریاد کمک » استفاده میشود . از آن بعنوان راهی برای « ثابت کردن » مردانگی یا زنانگی استفاده میشود . از آن بعنوان دست آویزی اجتماعی در تلاش بیهوده ای برای پذیرفته شدن ، استفاده میشود .
صرف نظر از دلایل رابطه جنسی پیش از ازدواج و یا اینکه تا چه حد متداول باشد و یا حتی چند تن از مشاوران امور جنسی و چه بسا  به لحاظ مذهبی ، روحانیون آنرا مجاز بدانند ، کتاب مقدس چنین پند میدهد : « این است اراده خدا ... از زنا بپرهیزید ... تا کسی در این امر دست تطاول یا طمع بر برادر خود دراز نکند . » اول تسالونیکیان 4 : 3 تا 6

بعضی ممکن است فکر کنند که خدای قادر مطلق در اینجا بیش از حد محدودیت قائل شده است . ولی فراموش نکنید که رابطه جنسی ، خود هدیه ای گرانبها از جانب خداوند است ؛ اوست که انسانها را با نیروی تولید مثل آفریده است . ( پیدایش 1 : 28 ) آیا منطقی نیست که بانی قدرت جنسی بشر قادر باشد بهترین توصیه را در مورد آن فراهم کند ، توصیه هایی که میتوانند عملا از ما در مقابل رنج و اندوه محافظت کنند ؟      
خوشایند یا دردناک – تمایل و جاذبه جنسی در موقع خود میتواند اثرات خوبی داشته باشد . البته یکی از آنها فرزندانی هستند که بدنیا می آیند . اولین مورد نگاشته شده از رابطه جنسی چنین می گوید : « و آدم زن خود حوا را بشناخت و او حامله شد . »  پیدایش 4 : 1 در این آیه بنیان گذار رابطه جنسی دو نفر خداوند متعال یهوه بود ، زیرا بر طبق کلام او بود که آدم و حوا  « خانواده ای » تشکیل دادند و برکت یافتند . در خانواده ، فرزندان بدنیا آمده می توانند سرچشمه سعادتی حقیقی باشند . آنها میوه های عشق دو فرد هستند .
ولی در مورد رابطه جنسی بین افرادی که ازدواج نکرده اند و خدا را نیز در ازدواج خود شراکت نداده اند ، چه میتوان گفت ؟ مسلما این افراد شاید ادعا کنند و بگویند که امروزه مسئله ازدواج کردن یا ازدواج نکردن ، رابطه جنسی داشتن قبل از ازدواج یا بعد از ازدواج اهمیت چندانی ندارد زیرا با تکنیک پزشکی امروزی میتوانند رابطه جنسی فعال را تحت کنترل در بیاورند و از بچه دار شدن جلوگیری نمایند . در حالیکه اینگونه مسائل در دوران عهد عتیق وجود نداشت و شاید امکان بیماری های مقاربتی بیشتر میشد .

ولی آیا چنین منطقی درست است ؟ خوب به این گزارشات دقت کنید : « در طی سال گذشته ، یک بچه از هر پنج بچه در زلاند نو از والدینی که با یکدیگر ازدواج نکرده بودند به دنیا آمده است . »
« یک زن از هر سه زن بریتانیایی زیر 20 سال در هنگام تقریر پیمان ازدواج باردار است . »
« از هر پنج دختر نوجوان ایالات متحده آمریکا ، یکی قبل از فارغ التحصیلی از دبیرستان باردار میشود . »
« در کشورهای آسیایی نوجوانان دختر در سنین 14 تا 20 سالگی بدون پیمان ازدواج  بادار هستند »

این مختصر گزارشات واقعیت های دردناک آمیزش جنسی پیش از ازدواج بشری هستند . اینگونه رفتارها بسیاری از مردان و زنان جوان را زیر فشار روحی و روانی قرار داده است  . بعضی در پی سقط جنین دچار اختلالات روانی قرار گرفته و می گیرند ، زیرا کشتن طفلی در بطن مادر شدیدا مادر را منقلب می کند . احساسات زنانه و وجدان در این مورد مطرح هستند . این احساسات آنچنان قوی هستند که بسیاری زنان اندکی پس از ارتکاب به سقط جنین ، عمیقا متاسف و پشیمان میشوند . رومیان 2 : 14 و 15
بارداری در سنین نوجوانی در مقایسه با زنان با تجربه ، با خود خطرات بسیار بزرگتری را برای مادر و بچه به همراه می آورد . خطر بروز کم خونی ، مسمومیت خونی ، خونریزی غیرعادی ، زایمان طولانی و یا وضع حمل اجباری ، و همینطور مرگ در هنگام زایمان برای آنان بیشتر است . احتمال مرگ در سال اول زندگی نوزادی که از یک مادر زیر 16 سال بدنیا آمده باشد دو برابر معمول است .
تولدهای نامشروع برای والدین نیز مشکلات شخصی ، اجتماعی و مالی بسیاری به همراه می آورند . بعلاوه آسایش خاطر و پیشرفت کودک تا حد زیادی بستگی به محیط خانوادگی متعادل و استوار دارد . کودکانی که به دلیل نامشروع بودن از این محیط بی بهره هستند ممکن است تأثیر منفی و جدی آنرا تا آخر عمر با خود داشته باشند . حال به نظر شما اثرات کلی رابطه جنسی پیش از ازدواج خوشایند هستند یا دردناک ؟ و آیا اندرز کتاب مقدس که می گوید : « از زنا بپرهیزید » عاقلانه و محافظت کننده نیست ؟

بنابراین هر فردی مسئول اعمال خودش است و اگر کلام خدا را بدقت مطالعه کند و بر روی آیات آن تعمق نماید بخودی خود از آمیزش جنسی بدون ازدواج دوری خواهد کرد ، بدن تحت کنترل قرار خواهد گرفت و خود را از بیماریهای جنسی دور نگه خواهد داشت . پس همیشه این آیه کتاب مقدس را بخاطر بسپارید : « از زنا بگریزید هر گناهیکه آدمی می کند بیرون از بدنست لکن زانی بر بدن خود گناه میورزد . » اول قرنتیان 6 : 18

آین آیه نشان میدهد که بدن انسان متعلق به خداوند است زیرا او بود که بشر را آفرید بنابراین کارهایی که بشر با بدن خود می کند در واقع باید تحت اجازه خداوند باشد چرا که خداوند میفرماید : « آیا نمیدانید که بدن شما معبد روح القدس است که در شماست و آنرا از خدا یافته اید ؟ » اول قرنتیان 6 : 19 پس دقت کنید خود را بی جهت به خطر نیاندازید ، اندرزهای کتاب مقدس به افراد کمک می کند تا از اثرات اندوهناک فساد اخلاق دوری کنند و از حاملگی ناخواسته و عواقب هولناک آن همینطور از بیماریهای مقاربتی ، جلوگیری کنند .     

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی