همه مسیحیان ایماندار کلام خدا را بدون واهمه بیان کنید



شما حتما در باره پولس رسول اطلاعات کافی دارید که بدانید او فرد غیوری در رابطه با « پشبرد انجیل مقدس »  بود و بدون ترس از کسی یا چیزی کتاب مقدس را برای همه مردم دوران خود بیان میکرد و مفاهیم کلام خدا را به آنان نیز میآموخت . هنگامیکه پولس رسول به زندان افتاد از موعظه دست برنداشت از این رو تمام گارد امپراتوری  و اشخاص دیگری که با او در زندان بودند دریافتند که مقصود خداوند برای انسان هدف والایی است  . پولس رسول از هدف خود در کتاب انجیل فیلیپیان1 : 12 و 13 چنین می  گوید :
« ... آنچه بر من گذشت در عمل به پیشرفت انجیل انجامید ، به گونه ای که بر تمامی نگهبانان کاخ سلطنتی و بر همگان عیان شد که من بخاطر مسیح در زنجیرم. » شهادت دادن پولس در روم ، ما را نیز تشویق می کند تا « کلام را چه در شرایط مساعد و چه در شرایط سخت موعظه کنیم » برخی از ما مسیحیان در بیمارستان ، در خانه سالمندان ، ارگانهای خدمات اجتماعی ، بازار ، افرادی در همسایگی خود و غیره داریم و با مردمی آشنا میشویم که مایلند در باره ایزد یکتا و عیسی مسیح چیزهایی بدانند با اشتیاق و غیرت آنان را از مقصود خدا باخبر سازید .
بنابراین در هر شرایطی که باشیم می توانیم به کسانی بشارت آمدن پادشاهی خدا را بدهیم که با ما در تماس هستند ، از این جهت خواهیم دید که هیچ چیزی نمیتواند « کلام خدا » را در « زنجیر » قرار دهد . انجیل مقدس در کتاب اول تیموتاوس 2 : 1 و 2 چنین میفرماید : « ... پیش از هر چیز ، سفارش می کنم که مومنان درخواستها ، دعاها ، شفاعت ها و شکرگذاری ها را برای همه مردم بجا آورند ، از جمله برای حاکمان و همه صاحب منصبان ، تا بتوانیم زندگی آرام و آسوده ای را در کمال دینداری و وقار بگذرانیم . » از ترجمه هزاره نو
پس با این طرز تفکر روحانی مسیحیان ، نباید حاکمی یا پادشاهی ترس و واهمه ای از مسیحیانیکه میخواهند کلام خدا را در آرامش به مردم تدریس کنند ، داشته باشند . مسیحیان ایماندار نه باسیاست این دنیا سر و کار دارند و نه با مشغله آن .   

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی