ایمان حقیقی در دنیای امروز !


 

امروزه بسیاری از مردم ادعا میکنند که ایماندار هستند و در ساعت معینی هم سر به نماز یا دعا میگذارند ولیکن دلشان از خدا بدور است . عیسی مسیح تعلیم داد که تعداد افرادی که ایمان حقیقی دارند اندک است . او در این باره چنین فرمود : فراخ است آن در و عریض است آن راه که به هلاکت منتهی میشود و داخل شوندگان به آن بسیارند . اما تنگ است آن در و سخت است آن راه که به حیات منتهی میشود و یابندگان آن کم اند. ( انجیل متی 7 : 13 و 14 )
حال ، چگونه میتوان افرادی را که دارای ایمان حقیقی هستند ، شناخت ؟ به گفته عیسی مسیح « آنها را از میوه هایشان خواهید شناخت » زیرا هر درخت نیکوه میوه نیکو میدهد اما درخت بد میوه بد . پس ثمره ایمان حقیقی « میوه نیکو » است . چنین ایمانی انسان را بر آن میدارد که صفات الهی را از خود نشان دهد ، اما چگونه ؟
انسانهایی که دارای ایمان حقیقی هستند ، از قدرت و اختیارات خود برای تجلیل از خدای تعالی و به نفع دیگران استفاده می کنند . انجیل مقدس میفرماید : « هر که میخواهد در میان شما بزرگ باشد ، باید خادم شما شود . » ( انجیل مرقس 10 : 43 ) این امر شامل مسیحیان و همچنین غیر مسیحیانی که به عیسی مسیح حتی بعنوان پیامبر اعتقاد دارند ، نیز هست . 
مطابق این آیه ، هیچ ایمانداری چه در محیط خانه و چه در محیط خارج از خانه ، با زورگویی یا خشونت رفتار نمیکنند . در خانواده مهر و محبت است و در همسایگی برادری و احترام میباشد . افراد با ایمان با میل و رضایت تمام از احکام و قوانین خدا اطاعت می کنند و هیچ حکم الهی را بر ضد دیگری و یا به نفع خود سوءاستفاده قرار نمیدهند ، زیرا قوانین خداوند بار سنگینی نیست که دل را بیازارد بلکه فرایضی است  راست و کامل  و دل را شاد میسازد . امر خدا پاک است و چشم را مُنَور میکند .
از سوی دیگر ، افرادی که ایمان حقیقی دارند از هرگونه پیشداوری و تبعیض پرهیز کرده و هیچ نژاد ، ملیت و طبق اجتماعی را برتر از دیگری مطلقا نمی دانند . حتی آنانیکه به باورهای دینی غیر اعتقاد دارند . وظیفه یک مسیحی ایماندار ارشاد غیرمسیحیان به دانش دقیق از کلام خداوند متعال است و به وظیفه  خود آگاه و مصمم است . ما نمونه های بسیاری در کتاب مقدس داریم که نشان می دهد ایمانداران با چه کوشش و تلاشی مردم بت پرست ، بی دین یا حتی دین داران  را با کلام خدا آشنا میکردند . نمونه این گونه ایمانداران « یونس نبی » یا « دانیال نبی » و پدر همه ادیان « ابراهیم » و غیره ... را میتوان نام برد . کلام خدا میفرماید : « ... تبعیضی میان مردمان قائل نیست ؛ بلکه از هر قوم ، هر که از او بترسد و پارسایی را به عمل آورد ، مقبول او میگردد . » بنابراین ، ایمان حقیقی مردم را وا میدارد که از هر جهت با صداقت و سربلندی زندگی کنند . همچنین از غیبت گویی و بدگویی خود داری می نمایند .
آیا شما هم ایماندار حقیقی هستید ؟ اگر نه ، مطمئن هستم روزی شما هم با ایمان خواهید شد زیرا خواست ایزد یکتا چنین است . اگر ظلمی بر شما روا شده است مطمئن هستم این ظلم پایدار نخواهد بود . اگر فرزند شما با بی عدالتی به جوخه مرگ فرستاده شده است ، مطمئن هستم که بشما پس داده خواهد شد . زیرا کسی که صدای شبان نیکوی خود را بشنود بیدار خواهد شد . عیسی مسیح ، با بیدار کردن خیلی از مردم دوران گذشته نشان داد که مرگ به هر شکلی « نوعی از خواب » است . ظالمان  در داوری خدای تعالی قرار خواهند گرفت ولی صالحان وارث زمین خواهند شد . این امر خداست. پایدار باشید .  

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی دوباره به شخصیت مریم مجدلیه

پادشاهی خدا چیست ؟

ناصره ، شهری واقعی